Motie ‘Invoeren service-app en snelle servicedienst’

04-11-2020

Eigenlijk kunnen we allemaal wel een voorbeeld noemen, want wie heeft die scheef liggende stoeptegel nou niet gezien en hoe groot is de verwondering als dit nog steeds niet is opgelost na een paar weken? Maar, zien de inwoners wel wat wel snel opgelost wordt? Een meldingen-app is niet alleen voor meldingen betreffende de openbare ruimte, maar op veel meer beleidsvelden. Daarnaast biedt de app ook mogelijkheden voor het klantcontactcentrum, de werkvoorbereiders en de buitendienst. Een mogelijke win-win dus. Makkelijk een melding doen is 1, maar hier een snelle opvolging aangeven maakt het af. Daarom zouden wij graag horen wat er nodig is om een zogenaamde snelservice in te voeren. In Bunschoten werkt men al een aantal jaar hiermee en is er sinds maart dit jaar de Fixi-app geïntroduceerd. De ervaringen zijn zeer positief! Tevreden inwoners en een schone, veilige of nette leefomgeving moet het uiteindelijke doel zijn.

Daarom is D66 Baarn mede-indiener van deze motie (met VoorBaarn, VVD en GroenLinks) die het college verzoekt de mogelijkheden van het invoeren van een meldingenapp en daaraan gekoppeld een snelservicedienst die ook buiten kantooruren op een melding af kan gaan.

De motie is unaniem aangenomen in de raadsvergadering van 4 november 2020.

Gepubliceerd op 23-01-2021 - Laatst gewijzigd op 23-01-2021