Op weg naar de mooiste gemeente van Nederland

Inleiding

De ambitie van D66 is om van Baarn de mooiste gemeente van Nederland te maken. Een mooie droom. En de gemeente kan veel, maar in onze ogen is de gemeente geen geluksfabriek. We kunnen de droom als gemeente niet alleen vanuit het gemeentehuis waarmaken. Daarvoor hebben we onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties nodig. We vertrouwen op de kennis, initiatief en kracht van de inwoners van Baarn.

De inwoners van Baarn hebben veel kennis, initiatief en kracht. Iedere inwoner is van grote waarde. Zowel binnen bijvoorbeeld de sport, binnen de culturele sector als ook in de openbare ruimte laten inwoners van Baarn zien zelf graag verantwoordelijkheid te nemen en concreet aan de slag te gaan. Hiervan moeten we als gemeente nog veel meer gebruik gaan maken. De gemeente moet meer loslaten. Veel minder gedoe, veel minder regelen vanuit het gemeentehuis, meer in de verschillende wijken en straten.

In de komende bijna 66 weken tot de gemeenteraadsverkiezingen op woensdag 16 maart 2022 schrijft D66 Baarn wekelijks een korte bijdrage over diverse onderwerpen. Als bijdrage op weg naar de mooiste gemeente van Nederland. Wij zijn benieuwd naar uw reacties, ideeën en wensen, dus reageer en doe mee!

Het gaat om mensen

D66 Baarn is een enthousiaste groep mensen die zeer betrokken zijn bij de ontwikkelingen in Baarn. En hieraan een actieve bijdrage willen leveren. En samen met onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisatie verdere stappen willen zetten op weg naar de mooiste gemeente van Nederland.

Maar wie zijn die actieve D66’ers? In de komende weken stellen wij ons nader voor. Te beginnen met onze wethouder Hugo Prakke.

Hugo Prakke

In 1996 ben ik lid geworden van D66 om een actieve bijdrage te leveren aan de lokale politiek. Eerst in de gemeente Den Haag, later in de gemeente Utrechtse Heuvelrug en sinds 25 maart 2020 in de gemeente Baarn. Waarom D66? Met name vanwege het belang dat D66 hecht aan een duurzame samenleving en vanwege het vertrouwen op de eigen kracht van mensen. Net als D66 wil ik de wereld om mij heen tegemoet treden met respect en mededogen. Dat geldt voor de mensen om ons heen en voor onze omgeving. De aarde is niet van ons en dus geen gebruiksartikel.

Meer weten over Hugo? Kijk naar zijn vlog van 1 minuut.

Gepubliceerd op 10-01-2021 - Laatst gewijzigd op 16-01-2021